Sulit dan Sabar

  • 0
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bertemu lagi kita di penghujung bulan seperti biasa. MashaAllah setiap bulan pun membawa penyakit malas rupanya. Bukanlah takde masa pun awal-awal bulan haritu. Sengaja kan aku lambat-lambatkan dan melayan kemalasan diri nak menulis kat sini.

Apa yang aku perasan, bila guna tajuk yang agak universal sikit, view kat entri aku jadi banyak. Sampai ribu! Entah dari mana agaknya pembaca-pembaca ni datang dan masih ada ke yang betul-betul layan blog lagi sekarang ni? Sebab aku pun sebulan sekali je layan blog ni. Masa dan hari yang lain aku sibuk dengan Twitter lah, Facebook lah, Instagram lah.

Untuk umur aku sekarang, aku rasa lebih selesa dengan Twitter sebab mudah sangat aku nk ikuti perkembangan semasa kat situ, terutama pasal betapa gagalnya pemimpin Malaysia sekarang ni. Jadi sedih bila difikirkan.

Alhamdulillah aku berasa sangat bersyukur sangat sebab aku tak mengalami apa-apa kesulitan sangat buat masa ni tapi aku tumpang bersedih untuk mereka-mereka yang sama ada secara langsung atau tidak yang menghadapi kesulitan di saat total lockdown yang tak berapa total ni.

Aku harap, siapa pun korang yang tersinggah dekat blog aku ni dan terbaca entri aku ni, kalau korang antara mereka yang dihimpit kesusahan, tinggalkan komen dan aku akan cuba bantu mana yang termampu.

InshaAllah kita semua sama-sama kuat, okey? Semoga pemimpin-pemimpin yang zalim diberi hidayah oleh Allah agar mereka berubah dan bertaubat dan dapat menjalankan tugas dengan lebih baik. Atau semoga Allah gantikan mereka dengan pemimpin baru yang lebih bertanggungjawab.

Amin.

No comments: