busuk sangat ke kalau tak cantik?

  • 13

aku pelik dan hairan la. kenapa eh? orang suka sangat jeles dengan orang lain? ukeh. i admit. aku memang penah rasa jeles dengan orang lain. tapi, neh melampau-lampaui batas. tak aci la gitu. orang tak sebok hal kau, kau tak payah sebok hal orang lain.


kalau betul dia buruk pon, dia tak cantik pon, kau kesa ape? yang kau sebok sangat apsal? berdosa ke kalau buruk? kau ingat dia nak sangat ke jadi buruk? as long as dia sempurna is enough. kalau kau rasa kau cantik, lantak kau la. kau jangan sampai aku cakar-cakar kulit muka kau gune garpu yang aku baru beli semalam. nahas kau nanti.


neh sebenarnya tade kena ngan aku. tapi, ade jugak. aku ade-adekan je. sebab, aku pon pompuan. terasa beb. salah ke kalau aku ade pakwe hemsem? walaupon aku tak cantik, aku tak layak dapat pakwe hemsem ke? ape sebab? ade sebab yang rasional dan munasabah tak agak-agak?

tade, kan? dahtu, stop telling bad words la. pakwe aku hemsem ke, pakwe aku buruk ke, kau kacak ke, aku menarik ke, aku serabut serabai selekeh ke, bila aku tak pernah kacau dan ganggu hidup kau, tolong jangan ganggu hidup aku.

kalau dulu aku memang seorang yang sangat annoying. tapi skang aku da cuba berubah. tapi, aku tak bulih dok diam kalau masih ade orang yang sengaja nak buat aku rasa annoying ngan dia. mestilah aku tanak kalah. kenalah aku annoying jugak. mane bulih bagi kau annoying sorang-sorang. sungguh tidak adil dan saksama begitu.


well, aku tak suka gaduh dengan perempuan sebab lelaki. tapi, neh bukan sebab lelaki. tapi sebab perempuan. walaupon ade jugak kaitan dengan lelaki. tapi, aku peduli apa. sebab kau sendiri tak peduli ape-ape, kan? nak kutuk-kutuk pulak. macam la kau cantik sangat nak ckp aku buruk, kawan aku buruk. macam mane kalau aku ckp kau pon kawan aku? maknenye, kau pon buruk jugaklah, kan? tak paham lagi? meh aku bagi kau penerangan dengan lebih terang dan jelas. tengok dan fahamkan formula neh.


aku = buruk.


buruk = aku.
aku = kawan-kawan aku.
buruk = kawan-kawan aku.
kawan-kawan aku = buruk.
kau = kawan-kawan aku.
kawan-kawan aku = kau.
buruk = kau.
kau = buruk.



sori la sebab agak kasar sikit. tapi aku tak bulih duduk senang tengok kau duduk senang.

kau kena ingat. bukan semua yang cantik tuh wangi. bukan semua yang buruk tuh busuk. tapi, kalau ade yang cantik tapi busuk, aku cuma percaya satu je. it is you. bai bai.

13 comments:

Nur Su'aidah Bachok said...

sabar sabar... byk mengucap. takpon ambil wudhu'.. ;D

itisrajah said...

nur su'aidah - hehe. tuh la. samuk betul ngamuk ngamuk. haish. astaghfirullahalazim. =)

azian azman said...

wowow..kelihatannye tgh sgt sgt marah ni..

apiih said...

kalau xnak busuk,pakai lah perfume..pasti wangi..huhuhu ;p

EpPieY said...

aja..cool girl..chill out

itisrajah said...

ayan - hoho. tau takpe.

apiih - haha. ye la. akan cuba dilakukan. kalau tak wangi jugak, siap la!

eppiey - hehe. ngah chill la neh. kalau tak, aku da bakar kdoj da. haha.

EpPieY said...

mak aih..pastu aku nk dok mane??

zalikha farahin said...

walamak~ ak sgt suke la ayat last kau jaa..

"ade yang cantik tapi busuk, aku cuma percaya satu je. it is you."

heeee~ chill~
=)

itisrajah said...

eppeiy - meh dok kp meh. hehe.

fara - thanks. itu ayat power beb. u5a50105 mari tuh. mahal! haha.

EpPieY said...

bilik ko ker aja??

itisrajah said...

eppiey - ye la. bilik aku la. bilik sape lagi? huhu.

meself,Ms Fint said...

“People will always talk about you, especially when they envy you and the life you live. Let them... you affected their lives, they didn't affect yours.”

itisrajah said...

msfint - love your words! betul tuh! malas sangat nak amek kesa hal org neh. janji diorang hepi. hehe.