cinta infiniti itu cinta kita.

  • 11


dear syaza,
be strong, ukeh?
it is not the end of your life, yet.
masih jauh perjalanan yang harus kita tempuhi.
memang penuh liku.
bagai ular kena palu.
kadang kita sentiasa mengimpikan yang indah-indah jadi dalam hidup kita.
padahal keindahan itu entah baik entah tidak.
kita pun tatau.
yang kita tahu, kita mahu.
kita sentiasa membiarkan rasa keinginan dan rasa kemahuan kita mengatasi keterbatasan sesuatu.
kadang kita tak jangka pun yang kita mampu berkeinginan sebegitu.
tapi itulah realitinya.

'Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena ku terhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya)


itu lirik lagu untuk dia.
kau tahu itu untuk siapa, kan?
tuh pon kalau betul dia da ade yang lain la.
huhu.
takpe.
jangan paksa-paksa.
ukeh?
aku kan ade.
kawan-kawan yang lain pon ade.
semua orang akan sentiasa ade untuk kau.
mungkin bukan jodoh kau ngan dia.
mungkin jodoh kau ngan aku?
hahahahaha.
mungkin dengan ehem ehem yang lebih baik.
siapa tahu, kan?
=)

sebenarnya, dia yang tinggalkan kau.
bukankah perasaan meninggalkan itu lebih sakit dari ditinggalkan?
biarlah kau rasa ditinggalkan je.
jangan pernah cuba untuk meninggalkan suatu hari nanti.
mesti kau akan rasa lebih terseksa.

aku sje jiwang nak lawan ejat ngan aming yang semakin jiwang skang. *selamba*

"ku terima satu nota
ringkas tulisannya.
dia sedia undur diri
dan memaafkanku.
katanya anggap ini satu mimpi
yang datang sekadar untuk
MENGUJI"


eh.
tibe banyak pulak lirik lagu aku letak neh.
haha.

syaza,
orang kata cinta tuh datang dari mata dan turun ke hati.
maknenye, cinta dia tuh cume sempat sampai mata kau je.
tak sempat turun kat hati.
mungkin sebab kau pakai spek kot?
haha.
sebenarnya, tak payah tunggu cinta turun dari mata.
segalanya bermula dengan hati.
cmne ia bermula?
ah!
itu yang kita tatau.

eh.
kumbang bukan sekor.
bunga bukan sekuntum.
ye tak?
kau tuh macam sejambak bunga.
bukan sekuntum bunga.
bayangkan kalau sekuntum bunga, seekor kumbang setiap satunya.
diri kau je da sejambak.
dalam jambakan tuh, tatau lg bape kuntum.
cube kalau ade 10 kuntum.
wah!
10 kumbang!
hebat anda!
hihi.

kadang-kadang kita perlu punya cita-cita yang tinggi untuk mendapatkan cinta yang tinggi jugak.
berangan je pun takpe.
tak salah rasanya.
kalau salah, da lama aku kena tangkap ngan polis.
sebab aku selalu berangan kot?
huhu.

yang penting, hargai ape yang ada depan mata.
kadang kita tak sedar yang kita kurang menghargai dia.
padahal dia sentiasa ada bila kita memerlukan.

dan aku,
ngah rindu orang neh.
huhu.
lama tak jumpe.
tapi, dia mcam tanak jumpe je cuti neh?
huhu.
takpe la.
kalau dia tanak jumpe aku, dia ingat aku nak sangat ke jumpe dia?
aku cume sangat nak jumpe dia je.
huhu.

xylene!
fadhilah!
ejatiey!
asiah!
nik!
yok g kl.
dok uma syaza.
nanti bulih anto dayah g korea skali.
mase tuh la nak ngampu.
nanti mesti dia bawak balik pakwe hemsem dari korea.
aku cop Ji Hoo.
hohohoho.

aku bengang btol ah ngan ejat neh.
mcm tak sayang aku je.
suruh aku bawak moto la.
suruh aku bawak bas la.
yang tak bulih bla, suruh aku bwk unta aming.
eh.
ingat aku ade lesen dan skill dan kepakaran dan kehebatan dan kesenangan ke nak bawak tuh smua?
kau memang nak kena tau jat.
kau tunggu je sem depan!
huh!

eh.
korang.
korang smua!
selamat bercuti.
aku balik lewat sikit.
baru dapat tiket.
nasib baik ade.
hihihi.
nanti naik sem baru jangan lupa bawak makanan banyak-banyak ye.
kalau bulih bawak ais yang takkan cair lagi bergaya.

ukeh la.
menyanyah pulak aku dari tadi.
lain kali aku cte lagi.
ngantuk.
mau tdo.
=)

p/s : kekasih selalu datang dan pergi begitu saja. tapi kawan akan selalu ada pada bila-bila masa. sebab tuh aku sayang semua kawan-kawan aku! tak kesa la kalau diorang tak syg aku pon. =)

p/s/s : khairiah nazirah, ily.

11 comments:

syaza said...

aja...
thanks a lot..
ak akn cube sedaye upaye tok atasi perasaan aku neh..
ak akn cube tok lupe kn sume yg da jadi..
ak akn cube tok bukak ati ak neh..
klulah betol ak neh sejambak bunge, bukan sekuntum..
trime kaseh tok semua nye ja..
susa senang kite bersame2..
ak ade kau..
ak ade ejat..
ak ad kwn2 yg sentiase bersame ak..
ak syg korang sume..syg sgt2..
syg ko ja..syg ko..

ketupat said...

haish..tgk r sape yg jiwang nih!
cekgu aku rmi sgt..tuh psl aku jd gitu..
syaza,walopon aku nih slloo lmah smgt aku ttp nk bg smngt kat ko..haha
bek ko engat Allah lg bgs..centa yg xkn mati smpi bile2..
pndai2 j aku ckp kat cni..
aja,aku soh ko bwk sume tuh sbb xnk ko giv up..bia ko ggl 2 kali tp da bejaye puas xterkate..
dayah,(kalo ko bce r) aku nk ko bwk blk ji yong aka g.dragon..aku nk ubah style rmbut die..boleh?
fb kau jgn lupe add aku..nme yg mmg feymes tuh r..bawang ketupat..haha

green said...

habeh arr..
sme tau pasal syaza..huhu..
jom anta ak..<<==poyo boleh tahan..

aminx said...

ak dpt rasakan hobi masa lapang mu mnaip cerita2 jiwang tuk kwn2 mu(pada masa sama tuk mu jugok)..hahaha..

syaza said...

eleh ko..ko pon same ap jiwangnye aming..ko dah la jiwang..emo lak tuh blog ko..haha..ak ase unta2 ko pon da jadi cam ko..mesti ko feel ngan unta2 ko an..huahuahua..

iLiAiSyAh said...

kumbang bukan sekor

tapi chuck,mcdreamy luqman hanya satu
hanya satu yang bertakhta dihati
saat aku dekat... tapi aku rase jauh..
mcm aku tengok bulan.. jauh hajar..
jauh sangat
aku ta tergapai untuk amek dea

aminx said...

ak plop..tp ak rse pencetusnya aja r..sbb dia r ajok ak maen blog2 ey..
sblom ni, ak igtkn blog ni mcm unta ke..

tp xpe r..xkisah r sape jiwang ke dop..yg pntg,ak rse sgt boring skrang..tu ak taip panjang smcm je ey,mu prasan owk?hahaha..

itisrajah said...

syaza - welkam, sayang. agagagaga.

ejat - sengal ah jat. kau suke ngarut-ngarut. kamon ah jat! nak 21 da. be matang macam aku neh. haha.

daya - eh. baru tau ke kau poyo? hihi. amacam keje? aha!

aming - haha. tepat dan benar belaka la aming! memang pon. untuk kawan-kawan dan aku skali. sahabat sejati tuh namenye. haha. aku plak pencetus? eleh! aku pencetus blog je. kau tuh pencetus jiwang. eleh!

ili - sabar la ili. mungkin belum masanya untuk dapat dia. untuk dapatkan sesuatu tuh, haruslah berusaha. lebih lagi usahanya, ye? aku pasti akan doakan untuk kau. sabar ye, ili? =)

ketupat said...

masalh ny ko lg matang ke dr aku?
haish..salah konsep tol

itisrajah said...

ejat - amendenye yang salah konsep? da mmg aku lg matang dr kau. kau lebih tua. tp aku lebih matang. hahahaha.

ketupat said...

die nih salah fakta tol...
kau tuh yg nk msk 21...
aku 20 pon blom..
nnt bukak sem nk adiah besa2 dan mahal..
bole ja?