cukur kening.

  • 7
dalam Islam ia haram. tapi, ade orang kate, kalau suami suruh, bulih je. ye ke? bukan aku tanye sebab suami aku suruh cukur kening la weh. aku curious je. sejak dua menjak tiga menjak neh perasaan ingin tau aku berleluasa. aku nampak sorang ustazah kat astro oasis tuh, dia tutup aurat cukup baik, elok. tapi kening dia bercukur. makcik aku cakap, takpe, suami dia yang suruh tuh. tapi aku sangsi. pasal tuh aku tanye. ade sape-sape yang tau ke cmne kalau keadaan nye gitu?

7 comments:

ayie said...

cukur kening mmg haram. Kalau x silap aku dalam Al-Quran ada sebut, kite kne ikut semua kehendak semua suami kecuali perkara yang mengharamkan, contohnye kalau suami suruh free hair.

kening ni diharuskan cukur hanya jika untuk perubatan, atau jika kening terlalu mencacatkan muke sampai orang takut nak pandang. Selalu kening jenis bersambung...

Yang tu la yg aku dpt kongsikan perihal kening ni :) x taw pndpt org len mcm mana...

botak said...

ye la kot haram..
warna rambut n kuku pun haram..
x ttp aurat pun haram..
pakai tdung x ttp btol pun haram..
tapi ramai jee suami yg rilek kan..
kdg2 suami yg suruh istri dia mcm tu..jom ramai2 ke neraka~

itisrajah said...

ayie - aku setuju. matlamat tidak menghalalkan cara. tapi untuk perubatan tuh memang bulih. kalau terlalu memudaratkan. sama la pendapat kita. thanks for sharing. =)

botak - eh dia neh ade pulak ajak ramai-ramai masuk neraka. nak masuk sorang pegi je la. tuh sudah berkahwin. yang belum tuh cmne pulak ye? ehem.

green said...

dah konfem gtau ak ye, ak pun nak tau..:)

ketupat said...

aku pn

itisrajah said...

daya & ejat - aku konpem ia haram. aku da tanye ramai org. he he.

ketupat said...

wokeh..gud2..klo wat rebond or perm?cane lak?