aku wanita, aku kaum hawa.

  • 4
nampaknya, banyak lagi yang aku kena pikir betul-betul.

pikir masak-masak.
semua yang aku pikir dulu, semua cite lama.
skang da kena buat cite baru.
hidup berubah.
manusia berubah.
hati berubah.
biasa la tuh, kan?

aku selalu je berdepan ngan masalah-masalah tuh.
cume, ati aku je yang susa nak berubah.
maklumlah.
ati keras.
nak kate aku ego?
ye la tuh kot.
kalau ati keras == ego, maknenye tepat la tuh!
aha.

kadang aku pelik nape manusia cepat sangat berubah ati.
dan aku jugak pelik nape aku agak susa berubah ati.
dua-dua pun pelik la.
skang neh semua benda pon pelik-pelik belaka.
tade yang tak pelik.

dulu kate tak kesa.
dulu kate takpe.
dulu kate ukeh je.
dulu kate alright.
dulu kate it's ukeh.
tapi tuh semua dulu la.

sekarang kate ape pulak eh?
sekarang kate kesa la.
sekarang kate mane bulih takpe.
sekarang kate tak ukeh.
sekarang kate not alright.
sekarang kate not ukeh.
the opposite of those 'dulu kate..'.

haha.
aku selalu je tergelak sendiri bile pk ape yang orang buat kat aku, kate kat aku dulu-dulu.
ye la.
dulu-dulu time dorang mule-mule nak kawan ngan aku.
aha.
cakapnya manis-manis.
buatnya baik-baik.
jagenye elok-elok.
terasa diriku begitu berharga!

tapi tuh la.
approaching rejected.
approaching failed.
approaching stuck.
approaching disable.
dan yang sama waktu dengannya.
kate nak jadi kawan?
kate tak kesa kalau just jadi kawan?
kate ukeh je?

skang ukeh ke?
aku tak rase ukeh pon?
huhu.
nasib baik aku agak bijak membuat pilihan.
nak pilih kawan neh bukan senang tau.
bukan main amek je.
bukan main pilih je.
nak pilih kawan neh macam nak pilih jalan hidup jugak.

sebab.
Allah menilai kita dengan sapa yang kite kawan.
kalau baik kawan kita, maka insyaAllah, baiklah kita.
kalau jahat kawan kita, maka mungkin, jahatlah kita.
tuh pun terpulang pada kita sendiri.

aku malas nak ckp banyak.
sebab kdang aku pun mungkin ade buat gitu.
cume aku tak perasan, kot?
dan.
sebab ape aku diuji cmneh?
mungkin sebab balasan di atas silap-silap aku yang telah aku lakukan sebelum-sebelum neh.

tabah je la, aja.
biasa la.
nama pun manusia.
nama pun hidup.
kau dengan hidup kau suda.
tak payah kesa sangat ngan orang lain.
buat sakit ati je.
huhu.

cume, kenapa ati aku sedang rasa sangat sakit dan sangat terluka dan sangat kecewa eh skang neh?
tak paham aku!



p/s : eh! tapi jangan risau. ati aku tak berubah tau. aku masih sukakan dia, kamu, awak, kau. ye. it's you that i like. =)

4 comments:

aming said...

go go aja aja fighting..

cyza said...

Rileks...
Cool...
jangan byk problem je..ok

itisrajah said...

amin - haha. go go me!

cyza - insyaAllah. thanks! =)

c H i k said...

hee. hati aku tetap ada kau. walau apa pun!