Cuti Raya Sudah Kehabisan.

  • 4
hem.
akhirnya cuti raya da abes pun.
tade la best mane pon raya neh.
sebab last last jadi sedih gak.
sebal betol.
tak sangka.
banyak benda yang aku baru tau.
kebenaran itu suatu yang sangat menyakitkan.
biarpun pedih harus aku telan juga.
huhu.
macam-macam jugak jadi.
raya neh jugak, aku dapat tau dan dapat beza.
mane kawan, mane lawan.
memang sangat diakui.
kawan senang, mudah dicari; kawan susah, sukar amat ditemui!
takpe la.
aku akan hargai sesiapa pon yang ade depan mata.

tentang cinta?
biarlah.
jika ada, ada la.
jika tidak, tidak la.
aku tak ingin memaksa diri sendiri.
sukakan orang yak terpaksa sukakan aku.
tak baik, kawan.
jodoh pertemuan di tangan Allah.
siapa pun, ade ke, tidak ke, aku terima je la.
nway, congratz untuk Aniza sebab da pon bertunang (walaupun tak jempot!).
huhu.
semoga hubungan kau dan tunang akan berkekalan sehingga ke jinjang pelamin dan sehingga ke anak cucu.

raya tahun neh banyak juge amek gambo.
tapi tah ape2 jek.
nak upload?
malas betul.
mood study pon tade lagi neh.
gi mana ya?
huhu.
aku berserah je la.

aku kat uma lagi neh.
tatau bile nak gerak balik utm.
nak sangat g cs b4 balik!
tapi cuaca panas buat aku ilang mood!
macam da lama tak ujan kat jb neh, perasan tak?
sedangkan kat filipina ujan tak berhenti sampai banjir besar!
gile laju banjir dia.
deras amat.
no wonder la ramai juge yang terkorban.
so, alhamdulillah.
walaupon panas, semuanya masih dapat hidup dengan selesa.
syukur!

ukeh la.
da bulih siap-siap nak balik.
tak sabar nak jumpe dayah.
rindu.
hihi.
rindu kawan-kawan yang lain juge.
jumpe nanti!
=)

p/s : nampaknya ati yang sakit mampu membuatkan diri lebih insaf. ati, sakitlah selalu. kerana kau begitu manis ketika kau disakiti. betullah seperti firman Allah yang bermaksud, "Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu." (Surah Al-Baqarah : 216). wallahualam.

4 comments:

aminx said...

raya da abis..kembali bljo r plop..boring gler..huh

green said...

rindu sama aku..
waa..
terharu2..

aja..balik cepat..
ak sorang ni..
tak bezz..

lyndadyana said...

ai...
cm ner raye???
xmo la sakit2 ati...
xbesh tw...
raye mst eppy2...

nme awk aja ek..
hehe...
ade no lam fon lyn...
tp tkot clap org jer...
t lyn try msg...
boley???

itisrajah said...

aming - hoho. tau takpe! akan bermulalah episod baru tido dalam kelas. nak raya lagi!!

daya - daya, dok sorang pon takot ke? isk3.

lyn - raya? hehe. ade syok. ade tak. biasa la. eh lyn! memang nama kite aja. tp, when did i gave u my fon number? aja lain kot lyn? isk3.