Suke - nye!!

  • 14

Familiar x ngan tajuk tuh? Huhu. Kepada kengkawan yang ade YM aku, mcm penah nampak la kot. Huhu. Tahla. Alhamdulillah. Ari neh aku agak suke la. Mungkin sbb waktu pagi aku telah diceriakan oleh Ustat (belum sempat tanye nama) yang mengajar Islam dan Isu-isu Semasa kat BK3 N24 ari neh. Hihi. Oh. Dia sangat - CHOMEY, ukeh? Haish. Dia ckp pon syok. Isi2 nye sangat merangsang otak aku. Dan membuatkan aku kurang mengantuk. (Dengan bantuan Ejat juge). Thanks Ejat! Urutan tangan kau sangat menenangkan! Hihi.

Perjumpaan ngan Encik Ishak bersama Enon dan Lan (pakwe Enon) juge sangat sangat sangat melegakan. Alhamdulillah. Feedback dr Encik Ishak macam agak memberangsangkan. Aku suke! Hehe.



Perempuan ngan Lelaki, sape lagi power bawak kenderaan? Dan ape sebabnya?"


Haha. Cube la bg jawapannye. Ala. Mudah sje. Kepada yang da tau jawapannya, kabo2 la kat mereka2 yang masih tidak tahu. Enon kate, soalannye agak membengangkan dan tah ape2 tah. Tapi.. Aku peduli apa? Huhu. At least, Lan jawab, ukeh? Haha.

Ukeh. Berita terpenting. Hari ini bersamaan dengan 15hb Julai 2009 - Rabu - Taman Universiti. Buat pertama kali dalam hidup aku sepanjang 20tahun neh, ari neh 1st tym aku memiliki kasut sukan sendiri. Dan dibeli oleh aku sendiri. Haha. Yay me! Cinta gile ari neh! Walaupon harga kasut tuh xbape nak mahal, aku xkesa. Sbb dari kecik aku memang xbape kesa tentang branded stuffs dan berapa murahnye sesuatu barang tuh. Cume, aku agak cerewet dan memilih dan lembab dan sengal dan cepat givap bile membeli barang sendiri. Huhu. Tapi, walau bagaimanapun, aku tetap bahagia la. Sebab aku da ade kasut sukan baru. Selama neh pon, aku bersukan cume pinjam kasut orang. Sampai terkoyak!



Ejat di depan kedai kasut yang Uncle nye sempoi! Nice shot, Ejat!

So, akhirnya impian aku untuk memiliki kasut sukan sendiri telah tercapai ari neh. Terima kasih banyak2 wat mak dan abah yang banyak membantu. Tak lupe juge buat kawan2, esp Ejat yang telah memboncengkan motorsikalnya kepada aku semata-mata untuk membeli kasut sukan. Tak lupe juge buat Amin yang telah sudi meminjamkan helmetnye yang muat di kepala aku. Thanks kat Fara skali. Helmet dia yang aku pinjam tuh, xmuat kat kepala aku. Kapla besaq. Haha. Ape2 pon, thanks la semua kawan2! Korang sangat supportive! I love you all demn much!!! ♥♥♥♥♥



Muah. Muah. Muah. Kat Ejat!

Latihan hoki tadi aku turun lambat. Tapi agak syok la. Sbb Pa'e teman smpai padang. Hehe. Tenkiu Pa'e. Bila jalan ngan Pa'e, semua orang (lelaki) mcm admire kat dia. Budak baju hitam. Tade pon yang admire kat budak baju hijau neh. Huhu. Agak sedih di sana. Tapi tidak mengapa. Saya peduli apa. Haha. Hidup Pa'e! Sape pon yang suke dia, aku yang paling pertama suke dia! Hihi. (Aku da puji neh Pa'e.. Hutang langsai dengan percuma, ye? =P).

Oh. Lupe nak ckp! Kemungkinan besar, jersey hoki aku untuk SUKAM kali neh akan berwarna 'kuning - itam' dan bernombor --> 2! Teruja sangat! Cinta nombor 2! Sangat. Sangat. Sangat! Aku harap aku mmg akan dapat nombor tuh. Berharap sangat. Tapi, kalau bukan rezeki aku, aku akan cube ambik nombor 9 sebagai ganti nombor 2. InsyaAllah. Yang penting, tadi adalah kali pertama aku turun untuk bermain sukan menggunakan kasut sukan sendiri. Hahahahahahahahaha.

Kadang2 poyo jugak aku neh. Asek cakap benda yang sama berulang kali plak. Eh. Aku peduli ape! Ex-ci-ted, ukeh? Huhu.

Ukeh la. Aku perlu membasuh baju yang sangat banyak di dalam baldi. Kemudian aku perlu menyiapkan segala tugas yang terbengkalai. Jumpe lagi! Salam. =)


Ade macam Puan Rahmah - Unit Sukan UTM x? Muahahahaha!


P/S : Identiti kasut sukan baru aku akan dirahsiakan dahulu buat mase sekarang. Ianya hanya akan mendarat di dunia maya dalam beberapa hari lagi, InsyaAllah. Haha. *suda la aja.. berhenti menjadi poyo.. tade yang hingin tgk kasut kau tuh.. adeh!*

14 comments:

pa'e... said...

ohoi..bdk bju ijau...sy dtg nk ngorat neh....(^_^)
(aja ak da ngorat neh...hutang bayar jugak..hahhahahaha)....

itisrajah said...

pa'e - haha. siot kau. red ranger yang busuk! menci ah!

~ainun~ said...

aja...asal publish ayat tu..skandal nti kau tauk..
jap g aku segan ngn dye cm ne~~
tak jalan keje tauk.

green said...

cantik cadar..
ade gaya pn rahmah.MMg nampak berusia..

~ainun~ said...

aja, gambar kat katil tu, muka hg nmpk cm..hurm..
macam..
*speechless*

itisrajah said...

ainun - haha. ala. rilek suda. kalau btol2 pon, ape salahnye, kan? lan pon ade umph! haha. aku tau gambo aku ats katil tuh tah ape2. tp, aku peduli ape, kan? adeh!

daya - cadar pinjam. tau la awk punye. isk3. aku yg nampak cm puan rahmah, atau puan rahmah yang nampak cam aku? hihi.

mimito marcello said...

enon segan la aja...xpe2,kt rmai2 support enon yek..hehe

itisrajah said...

mimito marcello - haha. betul tuh mimi! bagus2! idup enon! sayang enon! muah muah untuk enon! =)

LeeYa said...

wahhh... aja pun main hoki eaaa.. bagus2.. heheh

cHik said...

tatau ngape lelaki ag p0wer

bwk kete..

ngaaaaaaaaaaaaa....

rumet ak(enal)

ckp ko mmg cam Pn. Rahmah..

huuu..

Tahniah!

itisrajah said...

leeya - aku memang dr skola rendah main. cume, tade ah smpai state. tak power pon. pukul kayu orang lagi terer dr pukul bola. hahahaha.

cHik - tak ah. pempuan lagi power. seyes. cari tau apa sbbnye. hoho. enal kenal puan rahmah? haha. aku mmg terkenan ngan puan rahmah tuh. tuh yg lebih kurang. haha.

aminx said...

laki lg power rangers..
sbbnya llaki lg berani dr pmpuan...
dan jgk llki sgt sygkn motor mrka..
hhhahah..kait x?

ketupat said...

mcm ku knl gmba lmbu itu

itisrajah said...

amin - tak kait langsung. laki lagi sayang moto atau lagi sayang helmet? haha.

ejat - haha. lembu paling bergaya yang pernah aku jumpe. tuh yang xcited letak dalam post. hui.