long way.

  • 0
cabaran dan dugaan sudah mula menapak dalam hidup yang baru je aku tempuh tak genap seminggu. well, normal la, kan? walaupon ianya nampak sangat awal. hem.

kita da cuba yang terbaik untuk jadi yang terbaik. tapi sayang, kalau cuma kita je yang nampak dan tau ape yang cuba kita lakukan, seakan rugi je. bukan. bukan nak mintak belas kasihan atau pandangan simpati. it's not that and never will be that. mungkin cume, please la. cuba jadi lebih matang.

tade la banyak keje sangat pon. but still, memang ade keje yang perlu dilaksanakan. tidak terlalu busy atau tidaklah free gila kan. ape yang aku tau, semua orang, semua pelajar u pon ade waktu-waktu busy mereka tersendiri. ade waktu-waktu penat mereka sendiri. jadi, kita semua sama je. kenapa kau still tak bulih paham, eh? sebab u kau bagus sangat? u aku low sangat? gitu ke?

malas je nak cari gado walaupon aku memang jenis yang suka gado.

kau, bulih tak jangan tunjuk dan nampak terang terangan yang kau sedang tak puas hati dengan orang lain? baik-baik ikhlas teman kau, jadi tak ikhlas kang. sebal la weh.

kita tengok je ape nak jadi lagi. ape yang aku tau, aku akan still bersabar. walaupon sabar aku macam da nyawa nyawa ikan je.

this is what happen when we care about other people than ourself, TOO MUCH.

so, remember! ourself need us. so, care ourself first!