Rahsia Saya Adalah Rahsia.

  • 11
Skang neh smuanya da xmcm dulu. Sejak hari tuh, sampai skang aku dapat rasakan perubahan pada diri aku. Mcm aku bukan diri aku yang sebenar, yang selalu. Apsal ngan aku? Ngape impak kejadian ari tuh sangat meninggalkan kesan? Benda tuh rasenye tade la besar mane. Eh. Tidak. Besar jugak. Bukan jugak. Tp memang sangat besar. Bagi aku la. Aku rasa sangat benci dan tertekan dengan keadaan skang neh. Da la mcm tade org yg cube utk paham aku. Orang2 yg aku arapkan pon da xbulih arap lg. Ngape org asek pandang kesempurnaan sje? Mentang2 diri sempurna, nak org lain jadi sempurna mcm dia jugak. Igt syok? Igt mudah? Aku paling menyampah bile aku wat something utk seseorang tuh, org tuh xreti langsung nak hargai! Kalau tanak hargai kat aku pon, hargailah kat Allah sbb masih memberi kemudahan kat dia. Huhu. Tahla. Peli2 betul org zaman skang neh. Ukeh. Benda baru yang aku perasan, aku da xtulis diari mcm dulu2. Dalam mase yg sme, tak banyak benda yang aku coretkan kat blog aku. Contohnye yang aku rasa terlalu peribadi. Yang mana aku rase benda tuh sangat RAHSIA. Sebab ape yang tau, memang skang neh semua yang rahsia menten jadi rahsia. Malah da jadi killer secret. Tetapi sejujurnya, skang segala2nya memang perlu dirahsiakan. Keadaan skang memang sangat memaksa aku utk jadi sangat perahsia! Tolong jangan paksa aku untuk hebohkan rahsia aku sendiri. Kerana, walaupon rasa luka simpan rahsia itu sangat tinggi, namun aku percaya. Kalau aku bocorkan rahsia yang aku rahsiakan skang neh, ianya akan lebih membuatkan aku gila! Skang aku cume ada Allah. Aku cume dekat dgn Allah. Dalam ati aku cuma ade Allah. Aku tidak rasa apa2 skang selain daripada perasaan sangat dekat dgn Allah. Serious. Aku tatau cmne nak sayang sape2. Aku tatau cmne nak percaya sape2. Aku tatau cmne nak bergantung kat sape2. Semuanya tidak tahu. Tade tempat. Kecuali kat Allah. Perkara lain, aku benci bila aku ketawa kat luar dan nangis kat dalam. Kalau nangis slow2 xngape la. Neh teresak2. Ia sangat sakit, ukeh? Sgt sakit. Dan sekarang, aku mcm HEARTLESS. Tatau kat mane silapnye. Mungkin sebab tekanan. Mungkin sebab kemusnahan. Mungkin sebab kegagalan. Ah. Aku sangat leka sebelum neh. Aku sangat cuai sekarang. Dan aku tamau terus hanyut lepas neh. Aku paling benci mempersendakan diri aku sendiri. Sebab yang pasti, aku pon benci mempersendakan orang lain. Untuk seseorang, maafkan aku. Aku buntu. Dan kau tidak membantu. Malah terus-terusan memusnahkan harapan aku. Dan ianya sangat menjengkelkan. Aku benci semuanya. Aku sedar. Aku sedang diuji. Dan kerana itu aku percaya, aku harus lebih tegar dalam membuat keputusan. Walaupon kadang2 aku agak terburu2, namun aku akan pastikan ianya yang paling tepat dan terbaik buat aku. Di saat neh, tade yang lebih menenangkan selain daripada ayat-ayat suci. Aku tidak tahu ape yang harus aku harapkan skang. Aku betul2 tade mood. Dengan Friendster aku yang sedang bengong dan membengangkan skang neh, membuatkan aku tambah benci. So, aku takkan update blog da lepas neh. Selagi aku belum betul2 bersedia utk update nye. Lagi plak, aku ngah stdy week. Nak final da. Aku harap aku lebih tabah. Iye. Aku perlu. Kwn2 smua, aku mintak maaf. Halalkan makan minum, ye? Aku pergi dulu. =)


P/S : Aku nak korang tau. Aku tak bahagia mcm selalu. =)


11 comments:

AkuAyie said...

ko kne rasuk pe? huhu

alor..jgn ar cmnih..aku syg kaw..
haha..
ko kne ar ceria2 cm dulu ek..
weh, aku demam smlm..tp still leh blogging arini dowh. Sengal tul aku.. =P

LeeYa said...

sedih aku dengar....
terasa!

ko xde kwn?
ko xsyg sape2?

abes aku nie sape hajar?!

xpe2..
aku igt.............

iLiAiSyAh said...

be cool...
itu pressure nak exam dah sampai kat ko....

sabar bnyak2 yer

aminx said...

ape yg berlaku aja?

0_0

aminx said...

ak terlupa satu ag..
kali ni aja emo..huhu.

~ainun~ said...

lawa kasutnya..
thats all im gonna say since you didnt tell me anything that you having rite now..?
"cm pernh dengar ayat nh kan.."
ye la, aku pernah jadi dan aku pon tak crita kat ang..
tapi aku nk tahu jugak apa yang jadi..!!!

paan said...

salam, rasanya post yg panjang nie, kalo dibuat perenggan lagi enak dibaca...

maaf kalo teguran saya salah ye...

muahahaha.. said...

awt hg ni.....
ada mslh pa?
rindu sngt ka kt ak....
sbq na....
hbs exm kita dating cm slalu na...

cyza said...

Sabar.

Relex.

Redha.

You can face it.

neem said...

salam ziarah..

mg diri ko sentiasa tenang

igt lah Allah ketika ko hapi dan tak..

mg Allah bersama mu sentiasa!

itisrajah said...

AkuAyie - kena rasuk antu kau la Ayie. haha. sayang kau juge. =P. well, aku da ukeh skang. tenks! =)

Leeya - beb. aku sayang kau. kau kwn aku. kan aku ckp, MACAM. isk3. aku xpenah lupe mmbe2 aku. dan aku tamau susahkan kau. aku masih sayang kau mcm selalu. sangat! =)

ili - tuh la. aku rse pon sbb aku nak final. nway, thanks! aku akan belajar untuk lebih bersabar. =)

amin - haha. aku emo? aku dangdut la beb. ala. masalah2 kcik. tp sebab aku dangdut, aku anggap dia besar. dangdut kan universal. hahaha.

ainun - aku lawa x? hihi. bukan tamau cte pon. cume, aku blom betul2 sdia utk hadapi benda neh dgn org lain. ape2 pon, thanks! =)

paan - salam kembali. terima kasih di atas tegurannya. tp, memang betul pon. serabut jugak bace satu perenggan sje. tatau kat mane berenti. haha. =P

nik - haha. tuh la nik. aku xsbr nak tgu hbes final neh. rindu nik-kun sy! ♥

cyza - i will, insyaAllah. thanks. =)

neem - salam ziarah kembali, neem. insyaAllah. ketenangan itu milik Allah. jadi, utk mendapatkan ia, aku akan sentiasa dekat dgn Allah. mekasih. =)