I Like Him Once Before. For No Reason. And I Stop Liking Him. For No Reason. And That Is It. The End. I Do Not Like You.

  • 9
I am not pointing this post to anybody in particular. I just feel like posting about it. And yet, I' thinking of something in common. Fuh! The life is too hard to be true. Ainun, LOVE and LIKE are totally different. But you know, people always thought they were same. Ainun said that LOVE != LIKE. I agree. Love and like are two different feelings that we could never differentiate it in a short time. It is really hard to explain about those two feelings. Very hard. Like Amirol said, 'it is easy to like someone, but it's hard to accept somebody else'. Oh. I don't really understand it. But so far as I concern, I understand that feeling is natural. Tidak dapat dicipta dan tidak dapat dimusnahkan. Tidak boleh dipaksa dan tidak boleh merelakan. These are feelings to me.

So, I just hope that all of you could choose the perfect feeling for yourself. It is not about choosing to choose, but it is about choosing to decide. Don't make it hard. Accept things happily. Never dream to regret things. You'll be fine. Believe me.



9 comments:

~ainun~ said...

ja..
hurm..
aku pon tak taw ar..
tapi, ternyata..suka tak sama ngn cinta..
mcm membe ang ckp tu...
aku actually cm sedih skit hri nh..
lepas dye ckp yg dye lg sayang yg 1 lagi.
mmg cinta dye yg tu...
aku nh suka ja..
tak sama..
aku pon tak thu aku suka @ cinta dia..

nway, aku dah ok. tak sedih2. dye sedih biasa ja. sedih normal yg tak bwak bnyk effect.haha..phm2 sendiri la.

~ainun~ said...

but we still close friend...

Celestial Being said...

feel free to feel anything u want .. satu malam gak aku memikirkan .. baru aku tau .. tu semua perasaan yang menghantui diri aku selama beberapa taun ni .. and i'll end it tonight .. for the reason of everybody including you .. we use to be best fren .. but because of that .. it ruin everything .. im sorry for every mess i've dont .. even i know sorry is not enough for everything .. terpulang pada kau untuk menilai .. pasal perasaan ko tuh .. aku faham .. ko pernah beritahu aku .. dan aku tak pernah nak mengingati .. tadi aku discuss ngan gf aku .. even dia tanya aku "sayang dia lagi ke?" 3x .. tersentap aku dari berfikir .. kenapa aku masih membawa beban di dalam beberapa tahun ni .. dan aku berazam untuk lepaskan semuanya .. aku mintak maaf kalau selama ni aku menyusahkan kau .. betul kata kau .. "Allah tidak akan menzalimi hamba-Nya.
Melainkan dia sendiri yang menzalimi dirinya." .. aku sendiri "membunuh" perasaan aku secara perlahan .. aku tau ko jenis tetap pendirian .. kau takkan "suka" kat aku dah .. ok .. takpe .. aku tetap anggap kau kawan yang paling baik dalam dunia yang sanggup tahan perangai aku hingga ke hari ini .. thx for the memory~

itisrajah said...

ainun - sabar sje la.perasaan tuh xbulih dipaksa.kadang kita sendiri pun rasa kesal sebab mungkin kita xmmpu utk suka @ tidak; sayang @ tidak.but u noe wut?u r so lucky to noe dat he likes u.at least u haf some1 dat likes u.seterusnya,tawakal dan berserah pada takdir.jika benar dia untuk kau,tidak akan lari dia dari idup kau.percayalah.ape2 pun,sabar,ye?yg pasti,aku LOVE kau. =)

itisrajah said...

Amirol - u r still my best friend.will always be.aku suka kau.no doubt.sebagai teman,of course.cume mungkin sebab satu silap kau dulu yg buat aku tegar untuk menghidupkan kembali sebarang rasa yang lebih dr suka sebagai teman.to choose somebody to love is about deciding to live with him forever.kau nak aku cinta kau sebab terpaksa?sebab dipaksa?as i said.perasaan tuh tidak bulih dicipta atau dimusnahkan.ianya adalah lumrah.khilaf manusia.i decided to still be kind to you sebeb u deserved it.u r really a great friend.aku tidak mau lari dari masalah.sebab aku tau,sejauh manapun aku lari,aku tetap akan jumpa jugak masalah tuh semula.life is like a wheel.it is round.what goes around will comes around.wut past is past.u haf ur own gf now,kan?it's great 4 u.jage dia baik2.mungkin dia tulang rusuk sebenar kau yag hilang.yg kau cari2 selama neh.siapa tahu?hargai setiap apa yang ada depan mata kau.sebab takot kalau2 yg dikejar xdpt,yg dikendong berciciran.aku tamau sebab benda neh,kite gado.i want to always b ur best fren.forever.n u r one of mine.thanks to everything u have done to me.the calls u made every night from pahang while i was at the hospital,i never 4get it.n i will always remember it.i appreciate it a lot.thanks 4 being such a wonderful friend.bff. =)

aminx said...

hahha..tiba2 soal cinta n suke ni mucul..xsia2 ak post shouout ym ari tu..lol..

itisrajah said...

amin - neh smua bermula dr shoutout kau tuh ler.adeh!tp,tenkiu to u.ahaha!

muahahaha.. said...

errrr....
no komen.....
rsa nya........
ac yg strt wt shout tu dlu...
haha...

itisrajah said...

nik - oh.ac eh?haha.aku tade ym ac tau.adeh!