Salam Maulidur Rasul 1442H

  • 0
Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Apa khabar? Semoga korang baik-baik dan sihat-sihat hendaknya. Salam Maulidur Rasul 1442H.

Source: https://theinspirasi.my/pantun-dan-ucapan-salam-maulidur-rasul/

Sekejap je dah penghujung bulan Oktober tahun 2020 ni. Lepas tu November, Disember, dan Januari dah masuk tahun 2021.

Tahun 2020 ni betul-betul mencabar semua orang, kan? Rakyat biasa yang kaya, miskin, artis, atlet, politik, agamawan, doktor, jururawat, askar, polis - semua lah.

Paling menyedihkan untuk aku tahun 2020 ni ialah tanggal 16hb Oktober 2020 bersamaan dengan hari Jumaat, pakcik yang aku sayang telah kembali kepada sang Pencipta. Alhamdulillah Ayahdin meninggal waktu tengah tidur. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh allahyarham dan semoga dia diletakkan bersama-sama dengan orang yang beriman.

Yang pergi dah selesai tanggungjawab sebagai khalifah di bumi Allah ni. Kita yang masih hidup ni masih perlu teruskan kehidupan dan jalankan tanggungjawab yang kita ada.

Doa aku untuk hari ini,

"Ya Allah, semoga wabak Covid-19 ni berakhir dengan cepat dan semoga semua yang sakit kembali pulih, semua yang susah kembali mudah, semua yang miskin dicukupkan, dan semoga pemimpin-pemimpin dunia kembali menjadi adil dan saksama."

Jaga diri, semua.

No comments: