kejahatan BF (BODY FAT)

  • 0
hai hai. aku tengah dalam satu usaha untuk fight my BF percentage yang sedang berada di tahap yang sangat tak elok. last two to three weeks, i've been to my aunt's house dan timbang menggunakan penimbang yang boleh menimbang berat, body fat, water content, muscle, visceral fat, dan beberapa lagi yang aku tak ingat dah (sebab rekod ade pada sepupu aku).

tak tau nak surprise ke tak but aku sangat tak happy dengan percentage BF aku sendiri. agak tinggi dan tidak normal untuk org perempuan mcm aku, yang berketinggian mcm aku, yang berat mcm aku.

adik sepupu aku bgtau yang all i need to do is exercise in order to reduce BF yang melampau sangat tu. badan je nampak kurus tapi BF tinggi sobss misteri sangat kau BF!

therefore, aku pon mengambil langkah untuk lakukan sesuatu in order to shed that BF percentage of mine. disebabkan aku mempunyai masalah yang sangat besar untuk mengamalkan pengambilan makanan yang sihat atau dengan kata lain diet yang sihat, jadi aku mengambil keputusan untuk lupakan je diet sihat tersebut dan menanamkan dalam diri untuk teruskan habit makan aku seperti biasa since aku pon bkn jenis yang makan banyak sangat pon. so, the other choice is to; EXERCISE.

sekarang dengan kerja dan rumah tangga (yes, i'm married) :), aku menjadi sangatlah malas untuk bersenam. kekangan masa, ruang, dan mcm2 lagi menjadi alasan aku untuk tidak bersenam. alasan paling tak boleh elak is MALAS (boooo).

jadi aku pon fikir lah senaman yang paling mudah yang tak payah guna apa2 alatan yang boleh buat kat rumah yang buat kejap je tapi boleh buat aku berpeluh dan berharap dapatlah mengurangkan sedikit sebanyak BF yang aku ternak dalam badan aku selama ini.

and it comes to my favorite move; this:

SQUAT. ade lah aku buat dalam 3 atau 4 hari sebab lepas tu terus skip dan malas (lagi dan lagi..). tapi dalam sekali tu aku buat dalam 5 set 10 ulangan. jadi satu hari around 50 times squatting.

keputusannya? BF aku turun, yeahhhhh! walaupon tak banyak dan mengelat je kerja aku, aku dapat buktikan yang; dengan mengubah lifestyle aku menjadi lebih sihat, badan aku turut sihat, giteww.

jadi, dengann terbuktinya keberkesanan squat ini, akan aku lakukan dengan lebih kerap di masa akan datang.

p/s: tengah lumba lawan BF siapa paling sikit dengan MIL aku. segan woih dia umur 62 tapi BF lebih kurang BF aku yang baru 26. pffffftfttt

No comments: